Om oss

Vårt företag är baserat på tron att våra kunders behov är av yttersta betydelse. Hela vårt team är beredda att möta de behov som våra kunder förväntar sig samt att få återkommande kunder. Vi värnar både om våra kunder och miljön, därför använder vi endast miljövänliga och kemikaliefria tvättmedel.

Annelunds Städ & Flyttservice är professionella och har en passion för kvalitet, service, och levererar det vi lovar.
Vi börjar alltid med att förstå dina behov och utvecklar sedan en lösning som stämmer överens med kundens behov och som frigör resurser och låter dig fokusera på kärnverksamhet eller nya bostaden.
Vi strävar efter enkla, prisvärda och effektiva lösningar. Vi erbjuder skräddarsydda lösningar för alla typer av lokaler; till exempel kontor, industri, skolor och butiker m.m. Vi erbjuder även tjänster - exempelvis golvvård (polering) fönsterputs mm.

Har vi varit hos dig? Lämna ett omdöme.

3 kommentar(er)

Klicka här för att kommenter

2016.11.06 Skrivet av Weronica & Teo
Hej!
Måste berömma hur otroligt service-minded och professionella ni är!
Att vara tillgänglig med så kort varsel, göra ett utmärkt arbete och att hela tiden göra det med ett leende på läpparna, stor eloge till er!
Ert nummer är sparat och ni kommer att rekommenderas varmt av oss!

Vänliga hälsningar Weronica & Teo
2015.11.12 Skrivet av Helena Alfredsson
Mycket professionella på städ... Rekommenderas varmt
2014.10.28 Skrivet av Jörgen
Bra och trevlig personal, god kvalitet.
Blev övernöjd
Annelunds Städ & Flyttservice

FAQ Allmänt

Skatteavdraget, hur fungerar det?

Du som kund får faktura på nettobeloppet. När det är betalt skickas resterande belopp till skatteverket. Vi ansöker om RUT.  Du får sen beslut ifrån Skatteverket där det står hur mycket rut som använts aktuell månad och totalt på året.  Du kan enkelt ha kontroll att ni inte slår i taket som är 50 000 kr/år inkl rot. Uppgifterna kommer sedan förtryckta i deklarationen.

Är det samma dag och tid varje gång ifall man köper abonnemanag?
Ja. och du som kund bestämmer vilken dag/tid du vill att vi ska städa hos er.

Är det samma person som kommer till oss varje gång?
Ja. Vi har rullande schema så att det är samma person som kommer, dock ifall Han/ Hon är på semester eller sjuk, då kommer en vikarie. 
Kan alla bli kunder hos er?
Vi vänder oss både till offenliga sektorn samt  privat hushåll.

Vad ingår i städningen?
Det bestämmer du som kund, det finns en generell städlista som vi följer om inget annat sägs. Har du övriga önskemål så anger du dessa i samband med vår kontakt.

Vad bör jag tänka på inför städningen?
För bästa resultat ber vi dig att plocka i ordning kläder, leksaker eller andra prylar så att vi kan städa effektivt. Du ska även ha möjlighet att stanna ca 15 minuter för en genomgång av bostaden med den som ska utföra städningen.

Hur avbokar/ändrar jag ett städtillfälle?
Enklast är att kontakta din kontaktperson.

Är det någon bindningstid?
Vi har ingen bindningstid på något av våra abonnemang. En månads uppsägningstid tillämpas.

Hur betalar man?
Du blir fakturerad i efterskott. Du har sedan 30 dagar på dig att betala fakturan. ( Vid RUT gäller 10 dagar betalning)  

Har er personal erfarenhet?
Samtliga anställda på Annelunds städ service Hb har erfarenhet av städning hos privatpersoner innan anställning. De går även en internutbildning i bl.a städteknik och materialkunskap.

Vad händer om något går sönder?
Vår ansvarsförsäkring täcker skador som vållats av vår personal i samband med flyttning och städning. Du bör meddela oss snarast ( senast 7 dagar efter slutför uppdrag) om du märker att något blivit skadat. Om ni väljer att packa er bohag täcker inte vår försäkring vid skaddor pga dålig packning. Extra viktigt med tex Tv, Tavlor, Lampor / Kristallkronor.             Om så är fallet gör vår personal ändå sitt bästa för att undvika skador.  Självklart ersätter vi skador som vållats av vår personal.

Vem tillhandahåller städmaterial?
Det gör vi på Annelundss städ service. Men vill du använda dina produkter så går även det bra.

Om jag inte är nöjd med städningen, hur gör jag då?
Anmäl detta till oss senast 3 dagar  efter avslutat städpass. Bifoga gärna bild. Vi återkommer inom 24 timmar (vardagar)


Nycklar och larm?
Första städningen måste du möta upp för att släppa in, vi kan därefter lägga nycklarna i er brevlåda när vi går alternativ behålla dessa. Blir du abonnemangskund så är det enklaste alternativet för båda parter att vi får en uppsättning nycklar. Dessa kvitteras givetvis skriftligt och får en märkning som endast vår personal kan spåra.